بت پرست

"برای اینکه بت پرست نباشی، کافی نیست بتها را شکسته باشی، باید خوی بت پرستی را ترک گفته باشی." نیچه

برای خیلی های ما بت پرستی معادل پرستیدن سنگ و چوبه و فکر میکنیم تو قرن بیست و یکم دیگه خبری از بت پرستی نیست. اما بت پرستی یعنی نماد پرستی یعنی مرده پرستی یعنی خرافه پرستی، کافیه یک نگاه به مادر و مادر بزرگ خودمون بندازیم اینها از بت پرستان عصر جاهلیت بت پرست ترن. چنان خرافات تو مغزشون حک شده که حاضر نیستن به چیزی جز اون فکر کنن یا گوش بدن.کوچکترین حرفی خارج این چهارچوب باعث میشه خداشون به لرزه در بیاد.

بد تر از همه اینه که با خیلی از جوونها برخورد میکنی که از اینها بت پرست ترن.مثلا بهش میگی "سنگسار وحشیانست." با چنان عصبانیتی از این حکم دفاع میکنه و اگر ازدستش بر بیاد همونجا سنگسارت میکنه.که این حکم خداست و تو مخالف خدایی.حالا بگو این حکم مال این زمان توقرن بیست و یکم نیست میگه یعنی تو میگی دین خدا مال همه زمانها و مکانها نیست؟تو داری به مقدسات توهین میکنی.

حالا فکر میکنی به همچین آدمی میشه فهموند که برداشت من از خدا و مقدسات با تو فرق داره؟

تنها راهش اینه که تبر برداری و بیفتی به جون مقدساتش.

نظرات 7 + ارسال نظر
ققنوس یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

دیوانه جان
انقدر بگو بگو تا فیل بشی بری پی کارت

من اگر بنشینم تو اگر بنشینی چه کسی برخیزد؟

ماری یکشنبه 15 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:49 ب.ظ

اگربا بیل مکانیکی هم که به جون مقدسات بیفتیم بازهم تا مغزهای آکبند هست خرافه پرستی و بت پرستی هم هست کاشکی بعضی ها استفاده از مغز رو یاد بگیرن .

یاد می گیرند.
باید همه کلنگ برداریم بله بیل مکانیکی من و شما کافی نیست اما اگر ما بشیم دست خالی هم کار ساز میشیم.

ن.ققنوس سه‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ب.ظ http://hollow-existence.blogfa.com

درود[گل]
اما اگه ما هم با تبر بیوفتیم به جون مقدسات اونا فرقی با ابراهیم نخواهیم داشت!!!

باید بگذره تا بفهمند......باید بچشند تا بدانند.....این خصوصیت عوام است......آنها که اندیشه فردی شان تنها برگرفته از غالب عموم است.

ممنون

با ابراهیم فرق خواهیم داشت.او خرافات را بجای بتها بنیان نهاد.
ما می خواهیم بتهای ابراهیم را بشکنیم.اما قطعا آتش برای ما گلستان نخواهدشد.

نکرت چهارشنبه 18 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:07 ب.ظ http://www.aloode.blogsky.com

پس بالاخره معنی مقدس رو فهمیدی؟
در مورد پیر مرد پیرزن های قدیمی باهات مفاوقم
من ترجیح میدم بت شکنی هم نکنم

تو همین الان هم داری بت شکنی میکنی جان من خودت خبر نداری.

ن.ققنوس شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 08:08 ب.ظ http://hollow-existence.blogfa.com

اما این در ماهیت تخریب و پاک کردن به شیوه تخریب,تفاوتی ایجاد نمی کنه.من هم خیلی از این آدما می بینم.همیشه هم ته دلم دوست دارم به شیوه ای که گفتی عمل کنم و الانم درسته که ایده آلیسم ترین راه رو دارم می گم اما واقعا" اگر اینطور عمل بشه درسته,هرچند خیلی سخت.

فکر نمیکنم هدفم پاک کردن چیزی باشه،من بیشتر دوست دارم تحمل شنیدن نظرات مختلف رو همه مردم داشته باشن.
که الان اینطور نیست مثلا یک بی خدا راحت بتونه نظرش رو بده.قصد من فقط شکوندن همین تحجرهاست.اینها باید تخریب بشه.

خسته یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ

دیوانه جان مراقب باش که یه موقع در هنگام بت پرستی خانواده رو به عزا نشونی
عجیب باهات موافقم.اینا خیال کردن چهارتا چیزی که با دو تا ضرب المثل و دو تا شعر یاد گرفتند حرف اول و اخره. ولی باید با این ها همون اندازه که هستند برخورد کرد.
تبر دست نگیری...

تبر که نه اما زبان سرخ شاید، نمیشه ساکت بود.

میله بدون پرچم پنج‌شنبه 26 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ق.ظ http://hosseinkarlos.blogsky.com

سلام
کلمه پسابت پرستی هم در این زمینه قابل پیشنهاد است!
من البته به جای تبر که امتحانش رو در طول تاریخ پس داده و مردود شده به همون مبارزه نرم اعتقاد دارم.

سلام
سپاس از نظرتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد