محرم

از اول این ماه قمری تا دهم همین ماه یک کارناوال بزرگ تو ایران راه میفته صرفا جهت ایجاد مزاحمت برای مردم.

راه رو میبندیم و به بد ترین شکل ممکن سر و صدا میکنیم بدون اینکه به این فکر کنیم که یکی ممکنه مریض باشه و باید سریعتر برسه بیمارستان یا یک نوزاد تازه خوابش برده.

یک مشت آدم که تا شب قبل هر مال حرومی رو میخوردند، حالا میشن عابد و زاهد سینه چاک میکنند، خودشون رو میزنن و گل به سرشون میگیرن که چی؟خودشون هم نمیدونن.

چهارده قرن پیش یک جنگی شده یک انسان هم حالا هر چقدر خوب کشته شده حالا این سیاهی لشگر بعد از 1400 سال چی میگن من نمیفهمم.بیش از نصف این جماعت نه حسین میشناسن نه یزید اومدن دختر بازی و پسر بازی.بیش از نصف باقی مونده جماعت تماشاچی این برنامه هستن و پی یک بشقاب قیمه اومدن، شاهدش هم دعوا هایی که سر همین نذری گرفتن ها همه شاهد بودیم.بیش از نصف باقی مونده هم اومدن خودشون رو به بقیه نشون بدن که آره آقا ماهم معتقدیم،

باقی مونده اصل قضیه هستن که نونشون تو این بازیه حالا یکی اندازه دستمزد چند شب مداحی یکی هم ...

خلاصه اصل کاریا اومدن برای خر کردن اکثریت و سواری گرفتن، و گرنه این بازی نه سودی به حسین میرسونه نه ضرری به یزید.

نظرات 11 + ارسال نظر
ققنوس یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:55 ق.ظ http://qoqnooos.blogfa.com/

به هرحال
همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
شما مشکلی داری؟!

بله مشکل دارم.
شاید این اسلام رو که میگن زنده نگه داره اما قطعا خدا رو میکشه.

خسته یکشنبه 6 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 12:09 ب.ظ

تجزیه می کنم:یه مقدار زیادی از حرفهات در مورد کسانی بود که توی این مجالس شرکت می کنند.کاری به اونها ندارم و من هم قبول دارم که این شلوغ بازی ها اشتباهه.
اما این که همه رو به یک چوب برونی تند رویه.اصلا تو بگو نود درصد...قبول.ولی همه رو توی این لجنزاری که تصویر کردی یکی نکن.من رو گبر و یا یهودی هم که فرض کنی.باز وقتی حرفهات رو می خونم از انصاف به دورند.
از ان گذشته مساله سر جنگ یکی با کس دیگری نیست.مساله سر محرومیتی که برای من اوردند وقتی امام من را به ان غربت کشتند.از یک بچه وقتی یک اسباب بازی اش می گیری تا چند ساعت فحش می دهد.از من امامم را بگیرند حتی اگر هزار سال بگذرد.ساکت بنشینم.
دیوانه این عزاداری ها را به چوب عزادارها نزن و نران.ما برای این عزاداری ها عقلانیت قائلیم.از ان معنویت می نوشیم.
مخلصیم

سلام
من خیلی چیز ها رو نمیفهمم و درک نمی کنم کوتاه فکری من رو ببخشید که نه در این عزاداری عقلانیت می بینم و نه معنویت(دوست دارم ببینم اما چه کنم)
اما می دونم مظلوم و غریب من و شما هستیم، مردم سوریه هستند، مردم سودان هستند و خیلی دیگه از مردم دنیا.
نه حاکمان و نه حتی رهبران مخالفان، مظلوم توده مردم هستند در تمام تاریخ بودند و خواهند بود.

ن.ققنوس پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:10 ب.ظ http://hollow-existence.blogfa.com

درود درود درود
درود به دیوانه
ساده-روان-واضح
همون هایی رو نوشتی که در ذهن من و امثال من-خوب بالاخره من هم امثالی دارم دیگه-هست

بیش از 1400 سال پیش حسین بر سر قدرت با عده ای جنگید و این قانون هر جنگ است-پیروز می شوی یا شکست می خوری-حسین شکست خورد-حالا بعد از این همه سال,این شده کارناوال جماعتی که در حکومت ولایت فقیه زندگی می کنند-عزاداران را می بینی که چه روحانی و معنوی به عزا نشسته اند!!!!!
آن قدر حرف در این مورد دارم که واژه کم میارم....
فقط می دانم هیچ گاه به کسی که برای کسب قدرت جنگید,ایمان نخواهم داشت...آن هم کسی که از خاندان مدعیان بود-مدعیان دینی که خط به خط تبعیض و کشتار است و هشدار

درود بر شما
خیلی خوبه که ادم بابت چیزی که درک نمیکنه انقدر تشویق بشه.
راستی خیلی چیز های دیگه هم هست که از درک من خارجه، باز مینویسمشون شاید تشویق بشم

میله بدون پرچم یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 11:32 ق.ظ

سلام
کارناوال تناقض ها ...

سلام

دمدمی دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 04:59 ب.ظ http://daam.blogsky.com

از درصد گذاری آخر که بگذریم در کل حرف شما را نمی توان رد کرد. به این می ماند که می گویند از مبارزات چریکی ضد سرمایداری چه گوارا امروز همین ماند که بشود خوراک تولیدی های تی شرت و ... دیگر کالاهای یکه ذاتا هیچ ضرورتی ندارند یعنی مصرفی اند صرف برای اینکه مصرف شوند: بگذریم.
اما حقیقت و واقعیت در فلسفه البته دو مسئله جدا از هم اند. گاهی یک خودسوزی چند کشور را به آتش می کشد گاهی هم... به هر محرم بی تاثیر نیست، به نظرم الگوی مقابله با دستگاه خوبی است جا برای آموختن دارد.

شاید الگوی مبارزه خوبی باشه، اما فعلا دستگاه به عنوان ابزار سرکوب ازش استفاده میکنه.

دمدمی دوشنبه 14 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 05:03 ب.ظ

در پاسخی گفته بودید مردم مظلوم اند... این قاعده نیست همین مردم با حماقتشان مسبب سقوط دولت مصدق شدند همین مردم همین داستان عاشورا را خلق کردند و همین مردم اول انقلاب... دولت موقت سفارت آمریکا...
رهبران هم می توانند مظلوم باشند: یعنی مورد ظلم واضع شوند. گاندی، ماندلا... در همین ایران همینجا و همین الان نمونه هایی هست.

بله ممکنه اینطور که شما میگید هم باشه

ملودی پنج‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:26 ق.ظ http://www.khodnevisnameh.blogfa.com

جانا سخن از زبان ما میگویی....

ممنون از نظرتون

ن.ققنوس جمعه 25 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 06:58 ب.ظ http://hollow-existence.blogfa.com

منتظرم واسه خوندن.

کوتاهی من رو ببخشید.
چشم

ن.ققنوس پنج‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:19 ب.ظ http://hollow-existence.blogfa.com

درود.
کجایی؟!!!!!

برگشتم

مهتاب چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:56 ق.ظ http://http:/http://nagvayemordab.blogfa.com/

جانا سخن از زبان ما می گویی

سپاس از لطفتون

مهتاب چهارشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:59 ق.ظ

با اجازه لینکت کردم

خوشحالم کردی شما هم لینک شدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد